Tillfälle nummer 3

I kuren med bindvävsmassage..

 
Idag tog jag långlunch och genomförde tillfälle nummer 3 i min kur med bindvävsmassage.
Denna gång hade jag en ny utförare och hon testade på en annan typ av hantering med LPG-maskinen. Testade utan vibrationerna så det bara var själva knådandet på ryggen. Åh vilken skillnad. Det kändes precis som om maskinen knådade bort alla knutar som sitter i mina skuldror. Somom världen lyfte från mina axlar.

Efter dagens behandling kändes skuldrorna en aningen lättare. Är ju bara väldigt tråkigt att det är en kortvarig behandling så snart nog kommer ju knutorna tillbaka. Men jag hoppas ju att de snart inte kommer tillbaka alls.

Dock när jag bytte om efter jobbet idag så upptäckte Meja att jag hade fått blåmärken på det behandlade området. Inte för att det stör mig så mycket eftersom det var så skönt.

Nu har jag två behandlingar kvar på denna kur. Torsdag nästa vecka och tisdag veckan efter. Sen får jag fundera på om jag ska köpa ett nytt kurkort. Det är ju tyvärr lite dyrt, men om det gör att jag mår bättre några dagar så kanske det är värt det. 

Kommentera här: