Ungdoms SM och seriematch

Så var denna baskethelg över..

 
I fredags åkte Vilja och Rickard till Luleå för att spela Ungdoms SM i basket. Jag får till och med gåshud när jag tänker att min dotter har spelat SM Omgång1 i den sport hon älskar allra mest. Nyp mig i armen typ. Tyvärr blev det förlust både första och andra matchen igår men idag spelades den tredje matchen och där tog de med sig vinsten hem. Det var en lycklig med trött Vilja som kom hem. Och ja, hennes pappa var minst lika trött efter ha hållt i ordning på 13 tonårstjejer på vift en hel helg. 

Igår var det både dam- och herrmatch i vår klubb. Så för min del blev det basket från klockan 13:30 till 18:30. Vår damer tog hem vinsten medan herrarna fick se sig besegrade. Tjejerna hade hur kul som helst med både vänner och coacher. 

Dessutom så var det dags för Meja och Ninja att spela sin andra seriematch för denna säsong idag. Bortamatch i Nyköping. Pastasallad och mellanmål nedpackade så släppte jag av dem vid Bollhuset för samling. Eftersom jag skulle upp till Arlanda och hämta hem Rickard och Vilja så kunde jag inte följa med och titta på matchen. Men även där tog tjejerna med sig en vinst hem. Meja lyckades få till 12 poäng och Ninja tog med sig 4 poäng och dessutom en foul. Meja klarade av att spela hela matchen utan någon som helst foul. Värt att firas nästan.

Så denna baskethelg avrundades med en godare middag tillsammans här hemma. Nu är vi lagom trötta för att göra kväller och vara redo för en ny arbetsvecka. En vecka i skolan för tjejerna innan de får ett välförtjänt höstlov. Kanske ska jag unna mig en ledig dag med dem då. Ska fundera på det!

Trevlig söndagskväll!

Kommentera här: