Och livet rullar på

Även om det inte är som förr..

 
Oj vilket glapp det blev på inläggen, men livet har ju trots allt ställts om samtidigt som livet rullar på.

Jag kan inte påstå att jag känner någon jätte förbättring i min rehabilitering. Pyskiskt kanske, men inte fysiskt. Nu har jag varit på 3 omgångar med akupunktur, skräckblandad förtjusning alltså. Men jag blir ju trots allt behandlad. Och jag väntar fortfarande på remissen till röntgen som läkaren skickade i slutet av augusti. Men den tiden kommer när den kommer. 

Psykiskt så går det framåt. Jag har lyckats varit på en AW med min syster och min kusin förra veckan, sist vi träffades var i maj. Galet lång tid emellan. Så jag är så nöjd. 

I onsdags var jag dessutom inne på kontoret och jobbade i två timmar efter lunchen. Jag passade på att luncha med en kollega så avslutade jag dagen på kontoret. Sen blev jag dock sängliggandes tills det var dags att åka på föräldramöte. 

Igår träffades mina kollegor från min avdelning för en AW. Vid tidigare AW så har vi varit hemma hos någon av oss, och planen var att det var jag som skulle bjuda denna gång. Men i och med ny terapi så kände vi att vi istället träffades ute. Så tacksam för förstående kollegor. 2,5 timme med mat, dryck och samtal var en perfekt avslutning på arbetsveckan. Så nästa omgång AW med kollegor blir det hemma hos mig. Det ser jag fram emot!

Jag har mina bra och mina dåliga dagar. Ibland svänger det fort och det är då jag måste lära mig att acceptera det. Små steg så är jag säkert där.

Ta hand om er. Vi får bara ett liv. 

 

Kommentera här: