Rum att trivas i

En slogan som fastnat i mitt huvud..

 
Mitt älskade sovrum. Som jag har funderat och handlat för att just få den där rätta känslan i vårt sovum. Ett rum att trivas i. Kanske fortfarande lite tomt på väggen ovanför sängen samt på min sida av sängen. Men det får jag fortsätta fundera på vad som skulle passa.

Och på tal om det. Slogan; Ett rum att trivas i, är något jag hört någonstans och det har fastnat nu när jag själv tänker på just mitt rum. Men bara för det kan jag inte komma på vilket företag som har uttalat denna slogan i tv. Försökte använda Google, men blev inte klok på det heller. Så nu kommer jag att få tänka på detta till dödadar ungefär. Om inte ni vet vilket det var?

Men tillbaka till mitt sovrum. Jag kände att jag var tvungen att skapa ett rum där jag kan trivas. Ju äldre tjejerna blir desto mer tv-tid kräver dem. Och vi har absolut inte samma smak på program. Så därför avlägsnar jag mig gärna in i sovrummet så tjejerna får titta tv. 

Jag har varit emot tv i sovrum i evigheter. Är själv uppvuxen med endast tv i vardagsrummet så vi syskon fick samsas om att titta. Lite så blir det för mina tjejer också. Och min man. Han tjatar om tv i sovrummet, men han har inte lyckats övertala mig ännu. I skrivande stund tittar han faktiskt på golf. Meja och Vilja sitter också därute men kan garanterat slå vad om att de håller på med sina mobiler.

Okej, jag fastnade vid datorn i köket just nu. Men så snart detta är klart ska jag krypa ner i sängen med min bok och känna att denna dag är till sitt slut.

Jag är dock på jakt efter en sängbricka. En sån där bricka med ben. För om jag gör tidig kväll i sängen så vill jag gärna kanske ha med mig en kopp te, eller om det är lördagkväll - ett glas vin samtidigt som jag läser. Men eftersom sängborden är placerade på ett visst sätt så är det lite stelt att vända sig efter koppen. Så en sängbricka skulle passa perfekt känner jag. Jag hittade en i reklambladet från ÖoB, men när jag väl åkte dit idag så var det slut. Så den jakten får fortsätta. Kanske får jag söka online istället. Har ni tips?

Rummet är helt klart ett rum att trivas i. Känns så avkopplande att komma in i sovrummet. Så nu rundar jag av här och njuter av kvällen!

Kommentera här: